אנגלית

"אין לי כישרון ללמוד שפה", "אני משתדל, משקיע ולא מצליח לקלוט את השפה" ו-"אני חושש לדבר אנגלית" ...

אמירות כגון אלו נשמעות חדשות לבקרים מפי תלמידים המתמודדים עם לימוד שפה זרה.

ההורים המכירים בחשיבות רכישת שליטה טובה באנגלית כמפתח להשכלה גבוהה ויכולת השתלבות בעולם המודרני מתוסכלים ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הקושי שחווים ילדיהם.

האם זאת גזרת גורל שלימוד שפה יעורר אנטגוניזם ותסכול?

במטיק אנו מאמינים כי ניתן ללמד תלמידים אנגלית מבלי שהיא תעורר אנטגוניזם ותסכול אצלם וכי תלמידים יכולים להשתפר משמעותית ברכישת שפה ובלימוד אנגלית בבית הספר במסגרת הנכונה.

כיצד?board-64269-1

במטיק נערכת הכרות בין התלמיד לחונך וישנו יחס אישי לכל תלמיד.
ישנה הבנה מה מניע את התלמיד ללמוד, מהן אסטרטגיות הלמידה שלו ומה מעכב או מונע את תהליך לימוד אנגלית אצל כל תלמיד ותלמיד.
אנו בונים ומתאימים תוכנית לימודים אישית לכל תלמיד, המתכתבת עם עולמו האישי של הילד ומשלימה את הפערים שצבר משנים קודמות. כאשר הבסיס איתן, בטחונו העצמי של התלמיד גובר ועל בסיס זה אנו ממשיכים ומבנים את התלמיד לרמה הנדרשת.

למידה בקבוצות קטנות מאפשרת למורה להתייחס באופן פרטני לכל תלמיד ונתינת משוב חיובי מיידי. בנוסף, חלון הזמן בקבוצה קטנה להתבטאות באנגלית רב והתלמיד מרגיש בטחון לשוחח ולהשתמש בשפה.

כדי להצליח בלימוד אנגלית בבית הספר ישנם כמה תחומים אשר במטיק שמים דגש רב עליהם בתרגול:

קריאה - ישנה חשיבות גדולה לקריאת מספר רב של אנסינים (Unseen) בכדי להעשיר ולהגדיל את אוצר המילים של התלמידים.
בכדי להצליח בכל התחומים הנלמדים באנגלית בבית הספר התלמידים צריכים לרכוש ידע רחב באוצר מילים.
תלמידים אשר יש להם אוצר מילים דל מאוד יהיה להם קשה להצליח באנגלית.
במטיק אנו לא רק מלמדים את התלמידים מילים חדשות באנגלית, אלא מקנים להם תרגול רב בנושא, ובכך התלמידים זוכרים את המילים ויודעים כיצד להשתמש בהם בעתיד. לדוגמא, אנו נותנים לתלמידים לתרגל טקסטים שבהם ישנם מילים באנגלית אשר התלמידים אינם מכירים, לאחר מכן התלמידים מוציאים את המילים החדשות אשר הם למדו וכותבים פסקה בשימוש המילים החדשות. בצורה זאת, התלמידים מתרגלים קריאה, כתיבה והעשרת אוצר המילים באנגלית ובנוסף התלמידים זוכרים את המילים ויודעים כיצד להשתמש בהם בעתיד.
בנוסף, חשוב ללמוד כיצד לקרוא אנסין בצורה נכונה וכיצד לפתור את השאלות הפתוחות והסגורות
לבסוף, התלמידים צריכים לדעת כיצד להשתמש במילון עברי- אנגלי כדי למצוא ביעילות ובמהרה את המילים אשר אינם מכירים בטקסט.
כלי העזר היחיד הניתן לתלמידים במבחנים באנגלית ובבגרות אנגלית הינו שימוש במילון עברי- אנגלי. המילון עברי-אנגלי יכול להוות כלי עזר מאוד משמעותי במבחנים ובבגרות אך חשוב מאוד לדעת כיצד להשתמש בו בצורה הנכונה. בתרגולים במטיק, התלמידים מתרגלים שימוש נכון במילון, הכרת המילון וצורת החיפוש המהירה והיעילה ביותר. התלמידים מתרגלים להשתמש במילון, מתרגלים למצוא מילה במהירות ולדעת כיצד לבחור את הפירוש הטוב מבין האופציות הקיימות. שימוש נכון במילון עברי-אנגלי במבחני אנגלית והן בבגרות יכול להוות יתרון משמעותי עבור התלמידים.

שמע - כחלק מהבגרות, התלמידים צריכים לדעת להקשיב לקטעי שמע ולאחר מכן לענות על שאלות. בכדי לדעת לעשות זאת, תלמידים צריכים לדעת להאזין לשיחה באנגלית ולהוציא ממנה את המידע הנדרש בכדי לענות על השאלות.

כתיבה -ידיעת האותיות באנגלית, כתיבה נכונה ואיות נכון חשובים מאוד על מנת להצליח בתרגילי כתיבה ולדעת לכתוב בצורה נכונה באנגלית.
בנוסף, רכישת אוצר מילים, למידת מילות קישור וידיעת מילות פתיחה וסיום פסקה מעשירים את כתיבת התלמיד.

דיבור - כחלק מהבגרות נדרש מהתלמידים לדעת כיצד לדבר בשפה האנגלית ולענות על שאלות בצורה נכונה. לכן, חשוב מאוד כי התלמידים יתרגלו שימוש בשפה האנגלית, העשרת אוצר המילים ודיבור בצורה נכונה מבחינת הדקדוק.

דקדוק - דקדוק הינו חלק בלתי נפרד מכל התחומים שלעיל.
ידיעת חוקי הדקדוק באנגלית חשובה מאוד. כדי לדעת כיצד להשתמש בדקדוק בצורה הנכונה ולזכור את חוקי הדקדוק, חשוב כי התלמידים יפתרו כמה שיותר דפי עבודה, ידעו את הזמנים באנגלית וכיצד להבדילם האחד מהשני.

למידע נוסף:

למד עוד על נבחרת המורים

למד עוד אודות מטיק

 

בהצלחה!

כל הזכויות שמורות למטיק - 2016 © .