אנגלית לכיתה ז'

 

בכיתה ז' התלמידים לומדים את יסודות דקדוק, קוראים קטעי קריאה (unseen), לומדים כיצד לענות לשאלות הנוגעות לטקסט שהם קראו ומתמודדים עם כתיבה באנגלית.

למידת האנגלית מתחלקת לארבעה תחומים: קריאה, שמיעה, דיבור וכתיבה.

אנסין (קטע קריאה): תלמידי כיתות ז' לומדים לאתר את הנושא המרכזי של הטקסט, לקרוא את הטקסט ולחפש אינפורמציה ספציפית בתוכו, למצוא את משפטי המפתח ולהבין את ההוראות שניתנות להם.

שמיעה: התלמידים לומדים להקשיב ולאתר רעיון מרכזי.

דיבור: בכיתה ז' התלמידים לומדים ליצור שיחה "פשוטה", כלומר לדעת לשאול ולענות על שאלות, לדבר על עצמם ולשתף מידע אישי עליהם, להביע את דעתם האישית על נושא מסוים, לתאר אירועים, אנשים, חיות ומקומות.

כתיבה: התלמידים לומדים לכתוב מכתבים אישיים, לאיית מילים בצורה נכונה וללמוד כללים בסיסים של דקדוק והשלמת משפטים. מבחינת נושאי דקדוק הם לומדים את ההווה הפשוט, העבר הפשוט והעתיד הפשוט.

הקשיים הקיימים באנגלית בכיתה ז':

בכיתה ז' התלמידים נוגעים באנגלית בפעם הראשונה בצורה מאוד מעמיקה.
הם לומדים את חוקי דקדוק, כתיבה וקריאה. תלמידים שאינם שולטים בהכרת אותיות, הגייתם ואוצר המילים בסיסי, יתקשו לעמוד בדרישות של תוכנית הלימודים של כיתה ז'.

יתרונות הלימוד במטיק:

השלב הראשוני בתהליך במטיק, הינו בדיקה יסודית ומעמיקה שהחומרים והידע שנדרשים כבסיס מבית הספר היסודי ידועים ומוכרים לתלמיד בצורה טובה. במידה ולא הלימוד במטיק מתחיל בהשלמת הפער הספציפי איתו התלמיד הגיע.

במטיק מותאמת לתלמידים תוכנית לימוד אישית עבורם. תוכנית לימודים אישית גורמת לתלמיד להתמודד עם החומר בהצלחה וכך גובר בטחונו ביכולתו להתמודד עם השפה והתלמיד מקבל מוטיבציה ללמוד.
בנוסף, תוכנית לימודים תעזור לתלמידים לצמצם את הפער הנדרש.
לדוגמא: תלמיד אשר צריך להתחיל לקרוא בכיתה ז' אך עדיין לא יודע קרוא וכתוב, ראשית ילמד קריאה וכתיבה, יקודם לרמת הכיתה ולאחר מכן התלמיד יתחיל לקרוא טקסטים כמו שאר חבריו לכיתה.
בצורה הזאת, ברגע שחוזרים למקום שבו התלמיד נתקע ולא רק ממשיכים עם החומר של הכיתה, התלמיד מרגיש הצלחה במה שהוא עושה וזה נותן לו מוטיבציה להמשיך לנסות ולהשקיע.

החונך נמצא בקשר ישיר עם מורה הכיתה ובונה תוכנית המותאמת לנלמד בכיתה ובהתאמה לצורכי התלמיד.
בנוסף, החונך יכול לקבל מידע מהמורה על הקשיים של התלמיד בכיתה ולעזור לו.

במטיק מתייחסים באופן משמעותי לחלק הרגשי של התלמיד, עם המעבר לחטיבת ביניים, ההתייחסות לחלק האמפירי של הישגי התלמיד משמעותית יותר ויכולה לגרום לתסכול וקושי אצל התלמידים.
מבחינה רגשית נוצר לחץ אצל התלמיד ובמקום לבנות ולהפנים את חומר הלימודים קיים מרוץ אחרי הציון הגבוה.


הפגת החרדות ע"י הכנה למבחנים, הדמיית סימולציה של בחינה והקניית כלים, מקנים ביטחון אצל התלמיד ומטמיעים אצלו את ידיעה כי הוא אכן יכול להצליח במבחן.

כל הזכויות שמורות למטיק - 2016 © .