מתמטיקה לכיתה ט'

 

בלימודי המתמטיקה בכיתה ט' מתחיל פרק חדש.

עד כה התלמיד בכיתות ז' וח' למד את הבסיס עליו בנויה בחינת הבגרות, והחל מכיתה ט' התלמיד מתבקש לעמוד במשימות ובתרגילים מורכבים יותר.
תרגילים אלו מצריכים הבנה מעמיקה מעבר לטכניקה.
החלוקה להקבצות בשכבה ט' מתחלקת ל-4, כפי שניתן לראות בטבלה שלהלן.
חלוקה זו הינה משמעותית ביותר לקראת החלוקה לרמות לימוד בתיכון של 3,4,5 יחידות לימוד.

שם ההקבצהציון בסוף שנהרמת יחידות בתיכוןתנאי מבחן מעבר
א1 / מצוינותמעל 705 יח"ל 
א1 / מצוינותמתחת ל- 704 יח"ל5 יח"ל על תנאי מבחן מעבר
א2  / אמעל 704 יח"ל 
א2 / ב מתחת ל- 703 יח"ל4 יח"ל על תנאי מבחן מעבר
ב' / אב / ג' 3 יח"למעל 80 אפשרות למבחן מעבר ל- 4 יח"ל
 

 

 

 

הקשיים המרכזיים במתמטיקה בכיתה ט':

  1. ריבוי של מספר נושאי לימוד הנלמדים לאורך השנה במקביל ומצריכים יכולת זיכרון ארוך טווח.
  2. בפעם הראשונה נתקלים התלמידים בתרגילים בבחינה או בשיעורי הבית שאינם כתובים בפורמט אותו למדו הכיתה, מגוון האופציות לכתיבת התרגילים הוא אין סופי.
  3. בפעם הראשונה התלמיד נדרש לתהליך חשיבה מורכב יותר המצריך פתרון של מספר עמודים לכל תרגיל בתחום הגיאומטריה, משוואות של בעיות מילוליות, תרגילים עם פרמטרים ועוד.

 הפתרונות של מטיק לקשיים:

  1. על מנת להקל על הקושי בריבוי הנושאים, בתהליך הלימוד של מטיק לכל תלמיד מוצמד חונך אישי, העוזר לתלמיד לבנות תוכנית לימודים המתאימה אישית לילד על פי הנושאים בהם מתקשה ומחלקת את זמן התרגול באופן האפקטיבי ביותר.
  2. במטיק תהליך הלימוד מושתת על הבנת החומר על ידי לימוד אישי ומותאם לצורת החשיבה של התלמיד, ובהטעמת החומר על ידי תרגול מגוון ורחב.
  3. במטרה לפתור את הקושי של פתרון תרגילים מורכבים אנו במטיק פועלים בשיטת שלושת השלבים:

איתור אבני הדרך לפתרון התשובה

לימוד תהליך הכתיבה הנכונה

ותרגול ברמת קושי ומורכבות גבוהים.

למעוניינים במידע נוסף:

למד עוד על נבחרת המורים

למד עוד על תכנית הלימודים במתמטיקה בכיתה ט'

כל הזכויות שמורות למטיק - 2016 © .