מבחנים באנגלית לכיתה ט'

בלימודי האנגלית בכיתה ט' התלמידים מסיימים את כל החומר הלימודי של חטיבת ביניים ומתחילים להתכונן לקראת הבגרויות בתיכון. לשנה זו חשיבות רבה עבור התלמידים מכיוון שהציונים שיקבלו בכיתה ט' יקבעו את  שיבוצם במספר יחידות הלימוד באנגלית אותם יעשו לבגרות.

יש לכם שאלה על חומר הלימוד? מוזמנים להשאיר לנו תגובה בחלק התחתון של העמוד ונחזור אליכם עם הפתרון.
מרגישים שיש נושא שלם שאתם לא מספיק מבינים אותו? צריכים עזרה לקראת מבחן באנגלית?
מוזמנים לקרוא כאן למטה איך מטיק יכולה לעזור לכם. בנוסף, תוכלו לבקר בעמוד מורה פרטי לאנגלית כדי לראות את מסלולי הלימוד שלנו.

מה תמצאו בעמוד?

חבילת מבחנים לכיתה ט'

תלמידים יקרים, יצרנו עבורכם חבילה של 5 מבחנים שנכתבו על-ידי צוות המורים המקצועיים של מטיק. המבחנים מתאימים לתלמידים ברמת 4-5 יחידות, ובנויים בהתאם לתוכנית הלימודים של משרד החינוך.

פירוט הנושאים:

  • אנסין הבנת הנקרא- טקסט עם שאלות ממגוון סוגים.
  • אוצר מילים – בהתאם ל LEXICAL BAND 2 של משרד החינוך.
  • דקדוק-  Future simple, be going to. simple past, Modals, Semi-modals, Comparatives and superlatives, Present Simple, Present Progressive, Relative Clauses ועוד.
  • משימת כתיבה בנושאים שונים ויצירתיים.

דפי עבודה באנגלית לכיתה ט'

תלמידים יקרים, ריכזנו עבורכם דפי עבודה כדי שתוכלו לתרגל את חומר הלימוד באנגלית לכיתה ט'.
דפי העבודה מחולקים לפי נושאי הלימוד: הבנת הנקרא, דקדוק, אוצר מילים וכתיבה, כדי שתוכלו לתרגל כל נושא באופן ממוקד ומעמיק ולוודא שאתם שולטים בחומר הלימוד.

יש שאלה שלא הצלחתם לפתור? מוזמנים להשאיר לנו תגובה בחלק התחתון של העמוד ונחזור אליכם עם התשובה.

אנסין באנגלית לכיתה ט' - רמת 5 יחידות

ריכזנו עבורכם מספר טקסטים באנגלית עם שאלות ופתרונות מלאים המתאימים לרמת 5 יחידות לימוד.

אנסין באנגלית לכיתה ט' - רמת 4 יחידות

ריכזנו עבורכם מספר טקסטים באנגלית עם שאלות ופתרונות מלאים המתאימים לרמת 4 יחידות לימוד.

מה לומדים באנגלית לכיתה ט'?

חומר הלימוד מורכב משישה תחומים:

הבנת הנקרא: בשיעורי האנגלית בכיתה ט' מתמודדים לראשונה עם קטעי הבנת הנקרא הלקוחים מבחינות בגרות. תלמידי הקבצה א1, ההקבצה הגבוהה ביותר, יפתרו במהלך השנה שאלון C, בעוד שתלמידי הקבצות נמוכות יותר יתמודד עם שאלון A ו-B.

דקדוק לכיתה ט': באנגלית לכיתה ט' מתחילים בחזרה על חמשת הזמנים הבסיסיים – הווה פשוט (Present simple), הווה ממושך (Present progressive), עבר פשוט (Past simple), עבר ממושך (Past progressive) ועתיד (Future). לאחר מכן, תלמידי ההקבצות הגבוהות מתחילים ללמוד את הזמנים המושלמים Present perfect (with past simple) , Past perfect simple, אשר קשים יותר מהזמנים הבסיסיים באופן משמעותי. כמו כן, לומדים חומר דקדוקי ותחבירי מתקדם כגון:
Temporals and conditionals
(Modals (can, can’t should, must, mustn’t,might,may,have to, able to
(Relative clauses (who,whose,where,when,which,that
(Passive (including perfect

אוצר מילים: במהלך השנה בכל יחידת לימוד באנגלית בכיתה ט' מוצגות לתלמידים כמה עשרות מילים חדשות שעליהם ללמוד להכתבות ובחנים. במקרים רבים, הבוחן כולל משפטים שחסרה בהם מילה ומחסן מילים שממנו על התלמידים לבחור את המילה החסרה. בניגוד להכתבה, שדורשת אך ורק היכרות עם המילה שנלמדה, בחני אוצר מילים דורשים גם הבנת משפטים שלמים ואסטרטגיות התמודדות, כגון היכרות עם חלק הדיבר של המילה.

כתיבה: בכיתה ט' ממשיכים לכתוב חיבורים מלאים באנגלית, כאשר מספר המילים הנדרש גדול יותר (140-100 מילים לעומת 80-100 בכיתה ח'). כמו כן, התלמידים מצופים להפגין שליטה במגוון זמנים ומבנים שונים בשפה. בין סוגי הכתיבה נלמדים באנגלית בכיתה ט' נמצאים חיבור תאורי, חיבור דעה, חיבור בעד ונגד ומכתב.

דיבור: בשיעורי אנגלית לכיתה ט' התלמידים מתבקשים להציג בעל פה בפני הכיתה פרויקט שעשו או מצגת שהכינו בנושאים שונים, כגון אדם נערץ. על התלמידים להציג בפי הכיתה במשך כ-5 דקות.

שמיעה: בשיעורי אנגלית בכיתה ט' התלמידים נחשפים לקטעי הבנת הנשמע, ועליהם לענות על שאלות על קטעים אלה. בניגוד לקטע קריאה, שהתלמידים יכולים לקרוא שוב ושוב או לחזור אליו לשם איתור מידע, הבנת הנשמע מחייבת הקשבה וריכוז מאחר שהקטע מושמע פעמיים בלבד.

צריכים עזרה באנגלית לכיתה ט'?

הרשמו ל-3 שיעורי ניסיון אונליין עם מורה פרטי לאנגלית שיאבחן את הרמה והידע שלכם בחומר הלימוד, יתחיל ללמד אתכם את החומר בצורה ממוקדת ויבנה לכם תכנית לימודים אישית.
החבילה כוללת שיעור פרטי + 2 שיעורי תרגול בקבוצה קטנה, בה המורה עובד עם כל תלמיד באופן אישי לפי תכנית הלימוד שלו.
 

דפי עבודה ומבחנים נוספים

צריכים דפי עבודה ומבחנים של כיתות אחרות? מקצועות נוספים? לנוחיותכם ריכזנו את רשימת הדפים הנפוצים.

יש לכם שאלה בנושאי הלימוד באנגלית לכיתה ט'?

השאירו תגובה ונשמח לעזור לכם 🙂

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חלוקה להקבצות:

בכיתה ט' התלמידים ממשיכים ללמוד בהקבצות לאחר שחולקו להקבצות בתחילת כיתה ח'. בכל הקבצה לומדים ברמת לימוד אחרת ובקצב שונה ולכן מתחילים להווצר פערים בין התלמידים. כמו כן, כל הקבצה מייעדת את התלמידים למספר יחידות מסויים לבגרות, כך למשל תלמידי הקבצה א' מיועדים לרוב ל – 4 – 5 יח"ל.

ההקבצה אליה משובצים התלמידים בכיתה ט' והציונים שיקבלו בשנה זו ישפיעו על שיבוצם במספר היחידות אותם יעשו לבגרות באנגלית. כיתה ט' זו ההזדמנות האחרונה של התלמידים לעשות מבחן מעבר ולעלות הקבצה ביתר קלות יחסית, מכיוון שהחל מכיתה י' נוצר פער לימודי גדול יותר בין ההקבצות שהופך את התהליך למורכב וקשה יותר.

ידיעות חשובות

משרד החינוך הודיע כי החל משנת הלימודים תשפ"א מבחני "תמונת מצב בחינוך" יחליפו את מבחני המיצ"ב כדי לבדוק את הישגי התלמידים. המבחנים החדשים יכללו גם מבחנים פנימיים של בתי הספר וגם מבחנים חיצוניים של משרד החינוך.
מבחני הערכה פנימיים: בכל בית ספר ייבחנו התלמידים מכיתה א' ועד כיתה י' במקצועות הליבה – שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים.
מבחני הערכה חיצוניים: המבחנים יערכו בתחילת השנה. תלמידי כיתות ד' ו-ח' ישתתפו בהערכה באוריינות שפה. בנוסף, כל בתי הספר ישתתפו אחת לשנה גם בהערכה משתנה – כיתות ה' ו-ו' ייבחנו במתמטיקה, בשפת אם או באנגלית, ותלמידי כיתות ח' ו-ט' ייבחנו במתמטיקה, בשפת אם, באנגלית או במדעים.
בשונה מהמיצ"ב בתי הספר ידעו את תאריך הבחינה, אך הם לא ידעו באיזו תחום התלמידים ייבחנו ואיזו שכבת גיל תבחן, זאת כדי למנוע הכנה מקדימה.

כיצד מרכזי הלמידה של מטיק יכולים לעזור לך

בניית תכנית לימודים אישית לכל תלמיד אשר מתאימה גם לתלמידים שרוצים לעלות הקבצה כדי להשתבץ במספר יחידות גבוהה יותר בבגרות בשנה הבאה. עבודה פרטנית עם כל תלמיד בקבוצות קטנות של 3 – 5 תלמידים עם מורה בעל ניסיון רב בהכנת תלמידים לקראת הבגרויות.

עלייה בציון של 30% בתוך שלושה חודשים. בתוך שנה הגעה לרמה שממצה את הפוטנציאל של התלמיד ויכולה לאפשר לתלמיד לעלות הקבצה.

קשר רציף עם ההורים ועם המורה לאנגלית של התלמיד. כך המורים של מטיק תמיד מעודכנים בחומר הלימודי בכל הקבצה ויכולים לעזור לתלמיד בצורה ממוקדת שתביא אותו לתוצאות הטובות ביותר.

התאמת ההסבר לתלמידים – כל תלמיד יכול ללמוד לפי שיטת הלימודים שהכי מתאימה לו וכך להצליח להבין את החומר בצורה מיטבית ולשפר רבות את ההצלחה שלו בלימודי האנגלית.

השקעה בפן האישי/רגשי של התלמיד – עם החלוקה להקבצות תלמידים רבים נכנסים ללחץ גדול מההשפעה של כך על שיבוצם למספר היחידות בתיכון. הצוות של מטיק מודע לכך ומסייע לתלמידים בהפחתת הלחץ ובבניית הביטחון שלהם לקראת הבגרויות בתיכון.

רוצים לשמוע על המורים הפרטיים שלנו?

השאירו פרטים ונתקשר בהקדם