בכיתה ח' רמת הקושי עולה והתלמידים נאלצים להתמודד עם היקף לימודים רחב יותר. כמו כן, בסוף השנה נבחנים התלמידים במבחן המיצ"ב אשר בודק את רמת לימודי האנגלית והישגי התלמידים בכל הארץ ובבתי הספר שמים דגש רב בהכנה למבחן.
יש לכם שאלה על חומר הלימוד? מוזמנים להשאיר לנו תגובה בחלק התחתון של העמוד ונחזור אליכם עם הפתרון.
מרגישים שיש נושא שלם שאתם לא מספיק מבינים אותו? צריכים עזרה לקראת מבחן באנגלית?
מוזמנים לקרוא כאן למטה איך מטיק יכולה לעזור לכם. בנוסף, תוכלו לבקר בעמוד שיעורים פרטיים באנגלית כדי לראות את מסלולי הלימוד שלנו.
תלמידים יקרים, לפניכם טקסטים באנגלית לכיתה ח' + דפי תשובות כדי שתוכלו לתרגל את הבנת הנקרא שלכם.
תלמידים יקרים, כתבנו עבורכם מבחן באנגלית כדי שתוכלו לתרגל את חומר הלימוד באנגלית לכיתה ח'.
המבחן כולל תרגול בכל נושאי הלימוד הנלמדים בכיתה ח': אוצר מילים, דקדוק – present simple, present progressive, past simple, modals, stative verbs, כדי שתוכלו לתרגל כל נושא באופן מעמיק ולוודא שאתם שולטים בחומר הלימוד.
חומר הלימוד מורכב משישה תחומים:
הבנת הנקרא: בשיעורי אנגלית לכיתה ח' מתמודדים התלמידים עם קטעי הבנת הנקרא ארוכים וקשים יותר מאלה שנלמדו עד כה. מבחן המיצ"ב כולל לא פחות משלושה קטעי הבנת הנקרא באורכים שונים. הבנת הנקרא הוא התחום העיקרי בלימודי האנגלית, דבר שמשתקף גם במשקל הרב שיש לו בבחינת הבגרות – בין 60% ל-70%.
דקדוק לכיתה ח': בכיתה ח' התלמידים חוזרים על שלושת הזמנים שלמדו בכיתה ז' – הווה פשוט (Present simple), הווה ממושך (Present progressive) ועבר פשוט (Past simple). לאחר מכן, הם לומדים זמן נוסף – עבר ממושך (Past progressive). כמו כן, הם לומדים חומר דקדוקי ותחבירי נוסף כגון:
עתיד Future
(Modals (can, can’t should, must, mustn’t,might,may,have to, able to
Comparative and superlative adjectives
(Passive (present simple, past simple, future simple
אוצר מילים: במהלך השנה בכל יחידת לימוד באנגלית לכיתה ח' מוצגות לתלמידים כמה עשרות מילים חדשות שעליהם ללמוד להכתבות ובחנים. במקרים רבים, הבוחן כולל משפטים שחסרה בהם מילה ומחסן מילים שממנו על התלמידים לבחור את המילה החסרה. בניגוד להכתבה, שדורשת אך ורק היכרות עם המילה שנלמדה, בחני אוצר מילים דורשים גם הבנת משפטים שלמים ואסטרטגיות התמודדות, כגון היכרות עם חלק הדיבר של המילה.
כתיבה: בשיעורי אנגלית בכיתה ח' ממשיכים לכתוב חיבורים מלאים באנגלית, כאשר מספר המילים הנדרש גדול יותר (80-100 מילים לעומת 60-80 בכיתה ז'). כמו כן, התלמידים מצופים להפגין שליטה במגוון זמנים ומבנים שונים בשפה. בין סוגי הכתיבה נלמדים בכיתה ח' נמצאים חיבור תאורי, חיבור דעה, חיבור בעד ונגד ומכתב. גם מבחן מיצ"ב כולל משימת כתיבה.
דיבור: בכיתה ח' התלמידים מתבקשים להציג בעל פה בפני הכיתה פרויקט שעשו או מצגת שהכינו בנושאים שונים, כגון אדם נערץ. בעוד שבכיתה ז' נדרשים התלמידים לדבר כדקה בפני הכיתה, בכיתה ח' עולה משך הזמן ל-5 דקות.
שמיעה: באנגלית לכיתה ח' התלמידים נחשפים לראשונה לקטעי הבנת הנשמע, ועליהם לענות על שאלות על קטעים אלה. הבנת הנשמע היא מיומנות חדשה עבורם, והיא נבדקת גם במבחן מיצ"ב, שבו שתי המשימות הראשונות הן משימות הבנת הנשמע. בניגוד לקטע קריאה, שהתלמידים יכולים לקרוא שוב ושוב או לחזור אליו לשם איתור מידע, הבנת הנשמע מחייבת הקשבה וריכוז מאחר שהקטע מושמע פעמיים בלבד.
השאירו תגובה ונשמח לעזור לכם 🙂
היקף החומר ורמת הלימוד: רוב התלמידים והתלמידות יחוו אתגר מאחר שרמת הקושי בשיעור האנגלית לכיתה ח' עולה.
מבחן המיצ"ב: מבחן זה נועד ללמוד את הישגי התלמידים בכל הארץ ולספק נתונים כלל ארציים למשרד החינוך. בבתי ספר רבים שמים דגש על מבחן זה וכוללים מרתונים לקראת המבחן. דבר זה יכול להלחיץ את התלמידים. חשוב לציין שאין סיבה להלחץ מאחר שמטרת המבחן היא לספק נתונים למשרד החינוך על רמת האנגלית של כלל התלמידים בארץ ולא על תלמיד או תלמידה ספציפיים.
חלוקה להקבצות: בכיתה ח' התלמידים מחולקים לראשונה להקבצות. בכל הקבצה התלמידים לומדים ברמת קושי שונה ובקצב שונה ולכן מתחילים להווצר פערי לימוד בין ההקבצות השונות. שיבוץ בהקבצה מסויימת עשוי להשפיע על מספר יחידות הלימוד לבגרות אליהם ישובץ התלמיד בתיכון.
עומס בלימודים: כמעט כל תלמיד ותלמידה בכיתה ח' יספרו לכם שהעומס בכיתה ח' גדול באופן משמעותי מזה שחוו בכיתה ז'. זה נכון. לרוב בשנה זו מערכת השעות שלהם עמוסה יותר ויש להם יותר שיעורי בית.
משרד החינוך הודיע כי החל משנת הלימודים תשפ"א מבחני "תמונת מצב בחינוך" יחליפו את מבחני המיצ"ב כדי לבדוק את הישגי התלמידים. המבחנים החדשים יכללו גם מבחנים פנימיים של בתי הספר וגם מבחנים חיצוניים של משרד החינוך.
מבחני הערכה פנימיים: בכל בית ספר ייבחנו התלמידים מכיתה א' ועד כיתה י' במקצועות הליבה – שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים.
מבחני הערכה חיצוניים: המבחנים יערכו בתחילת השנה. תלמידי כיתות ד' ו-ח' ישתתפו בהערכה באוריינות שפה. בנוסף, כל בתי הספר ישתתפו אחת לשנה גם בהערכה משתנה – כיתות ה' ו-ו' ייבחנו במתמטיקה, בשפת אם או באנגלית, ותלמידי כיתות ח' ו-ט' ייבחנו במתמטיקה, בשפת אם, באנגלית או במדעים.
בשונה מהמיצ"ב בתי הספר ידעו את תאריך הבחינה, אך הם לא ידעו באיזו תחום התלמידים ייבחנו ואיזו שכבת גיל תבחן, זאת כדי למנוע הכנה מקדימה.
אבחון רמת התלמיד ובניית תכנית לימודים אישית עבורו, שיכולה להתאים גם לתלמיד בהקבצה נמוכה שצריך לסגור פערים ולשפר את הרמה שלו כדי להצליח לעלות הקבצה. למידה בקבוצות קטנות של 3 – 5 תלמידים ותלמידות עם מורה לאנגלית מקצועי בעל ניסיון רב.
עלייה של 30% בציון בתוך שלושה חודשים. הגעה לרמה שממצה את הפוטנציאל של התלמיד בתוך שנה ואף מעבר להקבצה גבוהה יותר.
קשר רציף של המורה במטיק עם המורה לאנגלית של התלמיד. בכל הקבצה התלמידים לומדים חומר לימודי שונה ולכן הקשר עם מורי בית הספר חשוב מאוד כדי לעבוד עם התלמיד בצורה ממוקדת לפי הצרכים שלו.
התאמת ההסבר לצורת החשיבה של התלמיד, כך שגם תלמיד שצבר פערים בכיתה יוכל להצליח להשלים אותם בעזרת ההסבר שהכי מתאים לו.
השקעה בפן האישי/רגשי – בכיתה ח' ישנו עומס גדול בלימודים ורמת הלימוד הינה גבוהה יותר. בשל כך, תלמידים רבים מרגישים לחץ רב ומתקשים להתמודד עם העומס. הצוות של מטיק יודע כיצד לסייע לתלמידים להתגבר על העומס הרב ולהצליח במבחנים.
כל הזכויות שמורות לMATIC. יותר ממורה פרטי.
6 תגובות
אפשר תרגולים של past progressive?
יש לנו תרגול של past progressive בעמוד דקדוק באנגלית
אפשר תרגולים של Modals? לא הסבר.. דפי תרגול.
כן בטח, יש לנו בעמוד דקדוק באנגלית
בהצלחה!
היי אפשר תרגולים של passive?
היי, כרגע אין לנו. מקווים להוסיף בהמשך 🙂