מפמ"ר במתמטיקה לכיתה ט'

מבחני מפמ"ר במתמטיקה לכיתה ט'

ריכזנו עבורכם חוברות עם מבחני מפמ"ר לכיתה ט' בין השנים 2012-2018, נוסח א' ונוסח ב', המחולקים לפי רמות – רמה מצומצמת, רמה רגילה ורמה מוגברת.

מבנה המבחן

מבחן המפמ"ר הוא מבחן מסכם על החומר הנלמד במתמטיקה עד כיתה ט'. אורך המבחן הוא 90 דקות.
המבחן כולל שאלון על ארבעה תחומים:
1. התחום האלגברי: טכניקה אלגברית – חוקי חזקות, נוסחאות הכפל המקוצר (לרמות הגבוהות), פתרון משוואות ממעלה ראשונה ושנייה (לרמה הגבוהה בלבד גם משוואות עם ביטויים במכנה הדורשים פירוק לגורמים ומציאת מכנה משותף), פתרון מערכת משוואות ממעלה ראשונה ושנייה כולל פתרון גרפי, בעיות מילוליות, פונקציות – פונקציה קווית, פונקציה ריבועית – תכונות, הזזות של פונקציה ואי-שוויון ריבועי. מהווה כ-40% מהמבחן.
2. התחום האלגברי: מרובעים – מקבילית, מלבן, מעוין, ריבוע, טרפז ודלתון, ומשולשים – משפטים הקשורים לתיכון ליתר במשולש ישר זווית והמשפט ההפוך, משפט קטע האמצעים במשולש. והמשפטים ההפוכים ומשפט פיתגורס. מהווה כ- 35% מהמבחן.
3. התחום המספרי: הסתברות וכתיבה מדעית של מספרים גדולים וקטנים.
4. אוריינות: משימה מתמטית הנתונה בתוך טקסט בעל אופי מציאותי הקשורה לאחד או יותר מהנושאים הנלמדים בחטיבת הביניים. חלק זה מהווה כ-15% מהמבחן.

איך כדאי ללמוד למבחן?

אנחנו ממליצים להתחיל בלפתור מבחן אחד כדי לבחון מהם הנושאים בהם אתם צריכים עוד חזרה. לאחר שזיהיתם מה הנושאים, תעברו שוב על החומר התאורטי של כל נושא ותתרגלו עוד תרגילים בנושא לפני שאתם ניגשים לפתירת מבחן חדש (תוכלו למצוא דפי עבודה ממוקדים לפי נושאים בעמוד דפי עבודה במתמטיקה לכיתה ט').
כשאתם ממשיכים לפתור מבחני מפמ"ר נוספים, כדאי לסמן לעצמכם בכל מבחן את השאלות בהן התקשתם, ולחזור לפתור אותן שוב כמה ימים לאחר מכן כדי לוודא שאתם שולטים בחומר הלימוד.

צריכים עוד עזרה כדי להתכונן למבחן?

מוזמנים לבדוק אם יש מרכז למידה של מטיק קרוב אליכם או לבדוק על לימודי מתמטיקה אונליין שאנחנו מציעים.

יש תרגיל שלא הצלחתם לפתור? יש לכם שאלה בנושאי הלימוד למפמ"ר במתמטיקה לכיתה ט'?

השאירו תגובה ונשמח לעזור לכם 🙂

47 תגובות

    1. היי מיכל, כרגע אין תשובות למבחני המפמ"ר. מוזמנת לכתוב לנו בתגובות לגבי תרגילים ספציפיים ונשמח לעזור 🙂

    2. היי! רציתי להגיד תודה המבחנים עוזרים מאוד להתכונן ולהפנים את החומר , ועל הטיפים .

  1. הי במאגר מפמר במתמטיקה ברמה מוגברת השאלה הראשונה ראשונה היא y=2.5x-10.25?

          1. בעמוד מתמטיקה לכיתה ט' יש לנו הרבה דפי עבודה ומבחנים, חלקם כוללים תשובות. אם יש תרגילים שאין להם תשובה ואתם צריכים עזרה, אפשר להשאיר לנו כאן תגובה ואנחנו נשלח פתרון מלא 🙂

    1. היי ירדן, התשובה לסעיף א': רוחב – 45 מ', אורך – 25 מ'. התשובה לסעיף ב': 1,500.
      נשלח לך במייל את התשובה לתרגיל כולל הדרך 🙂

    1. היי עמיחי,
      כתבנו בעמוד כאן למעלה איך אנחנו ממליצים ללמוד למבחן. אם כרגע אתה ממש לא יודע כלום, כדאי להתמקד ב3-4 נושאים כדי שתנסה לאסוף כמה שיותר נקודות במבחן.
      בכל מקרה כרגע הדבר החשוב ביותר הוא לפנות זמן למידה בכל יום עד למבחן, ולא ללמוד במרוכז יום-יומיים לפני המבחן.
      בנוסף, אם אתה מתקשה בתרגילים ספציפיים ורוצה שנשלח לך את הפתרון – תשאיר לנו כאן תגובה ותכתוב מה השאלה, באיזה מאגר היא מופיעה ובאיזה עמוד.
      ואם תרצה לתאם שיעורים עם מורה פרטי של מטיק לפני המבחן – אתה מוזמן ליצור איתנו קשר בטלפון 050-6658095.
      בהצלחה!

    1. היי נועם,
      אנחנו מקווים לייצר בהקדם דף תשובות לכל מבחני המפמ"ר.
      בינתיים אפשר לשאלות אותנו שאלות ספציפיות או אם צריכים עזרה בנושא מסוים אז אפשר לפנות אלינו כדי לתאם שיעור עם מורה פרטי.

  2. היי, אשמח לקבל את התשובות לשאלות הבאות:
    ע"מ 93 תרגיל 1 סעיף ה'
    ע"מ 94 תרגיל 2 סעיפים ג'+ד'
    ע"מ 94 תרגיל 3 סעיף ד'

    אשמח גם שתצרפו דף תשובות מלא למפמר 2017 רמה מצומצמת(ולמפמרים בכללי), וגם שתעדכנו באתר שלכם גם מפמרים חדשים יותר.
    תודה מראש! 🙂

  3. שלום יש לכם משוואות ב 2 נעלמים?
    פרבולות, ופונקציות, והסתברות – סטטיסטיקה?
    לכיתה ט 3 יחידות

    1. היי, לא. אבל אפשר לשאול כאן על שאלות מתוך המבחן ונכתוב לכם את הפתרון המלא 🙂

    1. היי איתמר, לא נוכל לתת פתרון בקרוב לכל השאלות שבעמודים האלה. מוזמן לכתוב לנו על שאלות ספציפיות ונשמח לכתוב פתרון בהקדם האפשרי 🙂

  4. (5/5)

    היי
    יש אפשרות לקבל תשובה סופית לשאלה הבאה:
    זר של 15 בלוני הליום הוצע למכירה. 9 מהבלונים צהובים 4 מהבלונים אדומים ושני בלונים ירוקים
    הבלון הראשון נמכר באופן אקראי. אם הבלון הראשון שנמכר היה צהוב מה ההסתברות שהבלון השני שייבחר באופן אקראי יהיה גם צהוב?

    ולסעיף ב' של השאלה הזאת:
    בבית ספר "אגוז" 100 בנים ו60 בנות. בבית ספר "שקד" 50 בנים ו70 בנות. תלמידי שני בית הספר מתכנסים ביחד.
    א. מה ההסתברות לבחור באקראי בן מבית ספר אגוז?
    ב.מה ההסתברות לבחו באקראי בת אם ידוע שהיא מבית ספר "שקד"?

כתיבת תגובה

דרגו

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה במתמטיקה? דברו איתנו

לקריאה נוספת

צריכים עזרה במתמטיקה? דברו איתנו