מתמטיקה לכיתה ד

הבנת החומר הנלמד במתמטיקה היא תהליך מתמשך. לכן יש חשיבות רבה ללימודי המתמטיקה כבר בבתי הספר היסודיים ובכיתות הנמוכות יותר.

שיעורי המתמטיקה בכיתה ד' מהווים בסיס להכרות עם עולם השברים, פעולות חשבון פשוטות בצד האלגברי והכרות עם מצולעים בצד הגיאוטרי.

תוכנית הלימודים במתמטיקה לכיתה ד' כוללת את הנושאים הבאים: שברים פשוטים, פעולות חשבון במספרים טבעיים, חקר נתונים, מצולעים ומדידות שטחים.

ריכזנו עבורכם חומרי תרגול הכוללים דפי עבודה, מבחנים וכן אפשרות לשלוח לנו שאלות בתגובות ואנו נשמח ללוות אותכם בתהליך הלמידה. 

מתמטיקה נחשב למקצוע חשוב וכדי להצליח בו נדרש בסיס טוב ומוצק של הבנה. 

שיעור המתמטיקה בכיתה ה' מהווים בסיס להכרות עם עולם השברים, פעולות חשבון פשוטות בצד האלגברי והכרות עם מצולעים בצד הגיאוטרי. 

תוכנית הלימודים במתמטיקה לכיתה ה' כוללת את הנושאים הבאים: שברים פשוטים ועשרונים, פעולות חשבון במספרים טבעיים, חקר נתונים וממוצע, מצולעים מדידות שטחים. 

ריכזנו עבורכם חומרי תרגול הכוללים דפי עבודה, מבחנים וכן אפשרות לשלוח לנו שאלות בתגובות ואנו נשמח ללוות אותכם בתהליך הלמידה. 

מה תמצאו בעמוד?

דפי עבודה לפי נושאים

במסגרת לימודי המתמטיקה בכיתה ו' חומר הלימוד עוסקים במספר נושאים בסיסיים במתמטיקה כגון פעולות בשברים, פעולות חשבון במספרים טבעיים והיכרות עם מצולעים שונים.

ריכזנו עבורכם דפי עבודה במתמטיקה לכיתה ו' המחולקים לפני נושאי הלימוד בכל אחד מהתחומים. 
בכל נושא תמצאו דפי עבודה שכתבו צוות המומחים של מטיק.

יש תרגיל שלא הצלחתם לפתור? מוזמנים להשאיר לנו תגובה בחלק התחתון של העמוד ונחזור אליכם עם הפתרון.

השבר הפשוט

מספרים טבעיים

פעולות החשבון

חקר נתונים וניתוח סיכויים

הנדסה

מבחנים במתמטיקה לכיתה ד

בקרוב!

שאלות ותשובות

חומר הלימוד במתמטיקה לכיתה ד׳ כולל הכרה ושליטה בפעולות יסודיות במתמטיקה. תוכנית הלימודים כוללת:

שברים: בכיתה ד' מכירים התלמידים מגוון רחב של שברים ופוגשים בשתי משמעויות של השבר הפשוט: השבר כחלק מהשלם והשבר כחלק של כמות. בנוסף עורכים היכרות ראשונה עם פעולות שונות בשברים.

פעולות במספרים טבעיים: לאחר חזרה על עקרונות המבנה העשרוני, לומדים לבצע פעולות חשבון שונות על המספרים הטבעיים עד מיליון- חיבור וחיסור, כפל במאונך, חילוק ארוך, סדר פעולות ושימוש בסוגריים, חזקות ועוד.

גיאומטריה: הכרת צורות וגופים שונים כגון מצולעים, ריבוע, מלבן, תיבה. עוסקים במשולשים השונים ובתכונות הזוויות והצלעות שלהם, בנוסף מכירים את מושג הסימטריה, וכיצד הוא מתבטא בהנדסה.

נושא נוסף שמתחילים לגעת בו בגיאומטריה הוא מדידות- יחידות מידה שונות, חישובי שטח, היקף, נפח וכדומה.

קודם כל מומלץ ללמוד כמה שיותר ימים לפני המבחן במנות קטנות, ולא לרכז את הלמידה ליום-יומיים אינטנסיביים.

בכל נושא – תעברו על החומר התיאורטי ולאחר מכן תפתרו 10-20 תרגילים לפחות.
אם יש תרגילים שלא הצלחתם לפתור – תסמנו אותם כדי שתוכלו לחזור אליהם בהמשך.

בנושאים בהם אתם מתקשים, כדאי לעבור שוב על החומר התיאורטי. אם יש משהו לא ברור, אל תהססו לפנות לחבר, הורה או מורה פרטי שיעזרו לכם.
לאחר מכן פתרו שוב את התרגילים שלא הצלחתם, וגם עוד תרגילים חדשים בנושא.

לאחר שעברתם על כל הנושאים, כדאי לעשות סימולציה של המבחן כדי לתרגל את כל הנושאים ביחד.

בהצלחה!